1 Malaysia

MERDEKA! MERDEKA!

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.

Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:

1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.

2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.

3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.

4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.

5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.

6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.

7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.

8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.

9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.

Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Blog lain

Malaysia Secara Ringkas

Sejarah menarik; sejak abad ke-15 ketika Melaka merupakan sebuah pelabuhan dagangan penting, telah membentuk Malaysia menjadi sebuah negara beraneka budaya yang berbeza. Percutian ke Malaysia membuahkan pengalaman manis dengan penduduknya yang amat mesra, sementara kemudahan moden yang tersedia memastikan percutian anda mudah dan selesa. Mengenali Malaysia, bererti mencintai Malaysia - negara yang tersohor dengan pilihan makanan, kepelbagaian hutan hujan berusia jutaan tahun, bangunan pencakar langit yang canggih dan pesta pelbagai warna yang gemilang.

Muat turun Risalah: Percutian Menarik

Wahai rakyat Malaysia, peliharalah kemerdekaan dengan sebaik-baiknya supaya Malaysia kekal makmur & selamat dilawati oleh pelancong luar. MERDEKA!!!!!

Selamat menyambut kemerdekaan ke 54

"Transformasi Berjaya,Rakyat Sejahtera"

Carian pintas artikel pelancongan pilihan anda

WOW!!

The wonders of places and the best Asia destination

I love Malaysia!!!!!!!

13 Ogos 2012

Helang tarikan baru Kuala Selangor

Ini merupakan cerita daripada seorang penulis yang ke Kuala Selangor.

Jika bernasib baik, pengunjung berpeluang melihat helang dari jarak dekat ketika menyusuri kuala Sungai Selangor di Kuala Selangor.

PERCUTIAN bajet kali ini berkongsi pengalaman bercuti ke Kuala Selangor atas tajaan Goldpage Assets Sdn. Bhd.
Sebut sahaja destinasi ini, dua lokasi eko-pelancongan iaitu menerokai keunikan kelip-kelip dan kehidupan nelayan pasti berlegar di fikiran.
Kami bertolak dari Kuala Lumpur ke Kuala Selangor menaiki kereta. Memandangkan ia terletak dalam Selangor, jarak perjalanan yang kami tempuh hanya mengambil masa kira-kira sejam.
Setibanya di Kuala Selangor, kami singgah di Hentian Rehat dan Rawat (R&R) Pasir Penambang untuk mengalas perut.
Cendol durian menjadi pilihan malah harganya juga murah, hanya RM2.
Perjalanan diteruskan dan kami memilih untuk singgah ke ikon Kuala Selangor iaitu Bukit Malawati.
Sejak kali terakhir ke situ, terlalu banyak perubahannya. Apa yang pasti, satu benda yang tidak berubah, bilangan monyet yang sangat banyak! Dari kaunter bayaran masuk sehinggalah ke bahagian Rumah Api.
Sekali imbas, penulis seperti berada dalam filem Planet Of The Apes, gitu! Jangan risau kerana haiwan ini jinak dan tidak mencederakan manusia.
Bagaimanapun, haiwan ini pantang nampak tangan orang memegang makanan, memang kena kerumunlah jawabnya.
Bagi yang tidak pernah berkunjung ke lokasi ini, sebenarnya Bukit Malawati merupakan kawasan bersejarah yang mempunyai keunikan yang tersendiri.
Banyak peninggalan dari zaman penjajah terdapat di sini, antaranya kubu perang, meriam dan rumah api yang kini begitu terkenal.
Di atas bukit ini juga terletaknya Muzium Sejarah Kuala Selangor di mana pengunjung boleh mempelajari sejarah Kuala Selangor.
Lokasi ini juga menawarkan pemandangan Selat Melaka yang menarik. Selain itu, pengunjung turut berpeluang melawat lokasi lain seperti Batu Hampar, Busut Malawati, Kota Malawati, Makam Diraja, Meriam Penggawa, Muzium Permainan Tradisional, Perigi Beracun dan Laman Budaya.
Puas bersiar di Bukit Malawati, kami bergerak ke lokasi seterusnya iaitu Taman Alam Kuala Selangor yang terletak di hutan simpan di pesisiran Kuala Sungai Selangor.
Dari Jeti Pasir Penambang, kami menyewa sebuah bot tambang dengan harga RM25 (dewasa) dan RM15 (kanak-kanak) bagi melihat tarikan baru di Kuala Selangor iaitu menyaksikan gelagat helang terbang dari puncak pokok dan menyambar makanan di hadapan pelancong dengan aksinya yang tersendiri dari pukul 5 petang ke 7 malam.
Destinasi ini boleh dikatakan yang paling menarik buat mereka yang suka mengambil gambar flora dan fauna.
Pastikan sebelum ke sana, pengunjung sediakan lensa zoom sejauh 300 milimeter untuk gambaran lebih jelas. Jika bernasib baik helang akan terbang berdekatan bot tambang yang dinaiki.
Bukan mudah merakamkan gambar burung helang, lebih-lebih lagi ketika berada dalam bot yang sedang bergelora. Semuanya bergantung pada nasib.
Tepat pukul 7 malam, kami singgah ke Restoran Makanan Laut Kuala Selangor.
Dengan kadar bayaran sebanyak RM30, hidangan ikan siakap masak stim, sayur campur, nasi goreng, udang goreng mentega, lala masak kicap dan pencuci mulut buah mangga disajikan kepada kami.
Puas menjamu selera, kami ke Kampung Bukit Belimbing. Menyusuri perjalanan singkat selama 10 minit di sepanjang Sungai Selangor sambil melihat kelip-kelip yang berterbangan pada waktu malam amat mengasyikkan.
Lokasi ini boleh dikatakan yang terbaik buat warga kota menikmati alam semula jadi serta melihat hidupan malam. Antara lokasi popular untuk melihat kelip-kelip adalah Kampung Kuantan dan Bukit Belimbing.
Selain destinasi yang dilawati wartawan .com, lokasi Air Terjun Chilling, Kuala Kubu Bharu dan Air Terjun Kuala Selangor turut menjadi tarikan utama kepada pengunjung.
Bagi sesiapa yang ingin bermalam di Kuala Selangor, boleh memilih untuk menginap di rumah tumpangan atau hotel bajet dengan harga berpatutan.