1 Malaysia

1 Malaysia
Peliharalah keamanan negara

MERDEKA! MERDEKA!

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Blog lain

Malaysia Secara Ringkas

Sejarah menarik; sejak abad ke-15 ketika Melaka merupakan sebuah pelabuhan dagangan penting, telah membentuk Malaysia menjadi sebuah negara beraneka budaya yang berbeza. Percutian ke Malaysia membuahkan pengalaman manis dengan penduduknya yang amat mesra, sementara kemudahan moden yang tersedia memastikan percutian anda mudah dan selesa. Mengenali Malaysia, bererti mencintai Malaysia - negara yang tersohor dengan pilihan makanan, kepelbagaian hutan hujan berusia jutaan tahun, bangunan pencakar langit yang canggih dan pesta pelbagai warna yang gemilang.

Muat turun Risalah: Percutian Menarik

Wahai rakyat Malaysia, peliharalah kemerdekaan dengan sebaik-baiknya supaya Malaysia kekal makmur & selamat dilawati oleh pelancong luar. MERDEKA!!!!!

Selamat menyambut kemerdekaan ke 54

"Transformasi Berjaya,Rakyat Sejahtera"

Carian pintas artikel pelancongan pilihan anda

WOW!!

The wonders of places and the best Asia destination

I love Malaysia!!!!!!!

04 Ogos 2009

Taman Negara Gunung Mulu

Taman Negara Gunung Mulu mengandungi rangkaian-rangkaian gua yang terpanjang di dunia dan di sini juga terletaknya 'Sarawak Chamber' iaitu ruang bawah tanah terbesar di dunia yang boleh menampung empat puluh biji kapal terbang Boeing 747.

Anda juga boleh melawat Gua Rusa iaitu gua yang mempunyai terowong yang terbesar di dunia yang boleh memuatkan lima buah gereja besar bersaiz gereja Saint Paul di London.

Satu lagi tarikan utama di sini ialah Gua Air Jernih iaitu gua yang terpanjang di Asia Tenggara. Gua-gua yang besar ini menjadi tempat tinggal berjuta-juta ekor kelawar dan burung layang-layang yang terbang keluar berkumpulan menuju ke hutan setiap waktu senja!

Pelawat yang gemarkan alam semulajadi akan merasa kagum dan teruja melihat contoh terbaik luluhawa batu kapur tropika termasuk kawasan rabung batu kapur yang tajam serta ngarai yang dalam yang diberi gelaran 'The Pinnacles'.
Resort di sini menawarkan pelbagai pilihan pendakian yang sukar tetapi memuaskan hati.


Pelawat disarankan menggunakan khidmat pemandu pendakian dan pengangkut barang.


Tips
Pastikan anda sampai di Gua Rusa menjelang jam 6 petang untuk menyaksikan pemandangan hebat berjuta-juta ekor kelawar yang terbang keluar dari gua untuk mencari makanan di dalam kegelapan malam. Tetapkan kamera anda pada tahap ASA 800 untuk mengambil gambar 'pertunjukan' ini dengan jelas kerana lampu kamera anda tidak dapat membantu dalam usaha menangkap gambar ini.

Pengangkutan
Bot ekspres:Anda juga boleh menaiki bot ekspres dari Kuala Baram (perjalanan selama tiga jam) ke Marudi. Dari Marudi, naik bot ekspres komersial ke Kuala Apoh atau Long Panai di Sungai Tutoh (sebatang anak sungai, Sungai Baram). Bot ekspres ini berlepas dari Marudi setiap hari pada waktu tengahari dan kembali ke Marudi awal pagi keesokan harinya. Perjalanan ini mengambil masa kira-kira tiga jam. PenerbanganSyarikat Penerbangan Malaysia (MAS) mengendalikan tiga penerbangan harian dari Miri ke Mulu (penerbangan selama 30 minit). Baru-baru ini, sebuah anak syarikat Air Asia iaitu FAX juga telah memulakan perkhidmatan penerbangan ke Mulu.

Talian Untuk Dihubungi
Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web: http://www.mulupark.com//

Penginapan
Selain dari resort utama di taman negara iaitu Royal Mulu Resort terdapat juga asrama-asrama, kabin-kabin malah sebuah rumah panjang berhawa dingin untuk pilihan anda.
Untuk menempah pakej percutian, klik sini

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails