1 Malaysia

1 Malaysia
Peliharalah keamanan negara

MERDEKA! MERDEKA!

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Blog lain

Malaysia Secara Ringkas

Sejarah menarik; sejak abad ke-15 ketika Melaka merupakan sebuah pelabuhan dagangan penting, telah membentuk Malaysia menjadi sebuah negara beraneka budaya yang berbeza. Percutian ke Malaysia membuahkan pengalaman manis dengan penduduknya yang amat mesra, sementara kemudahan moden yang tersedia memastikan percutian anda mudah dan selesa. Mengenali Malaysia, bererti mencintai Malaysia - negara yang tersohor dengan pilihan makanan, kepelbagaian hutan hujan berusia jutaan tahun, bangunan pencakar langit yang canggih dan pesta pelbagai warna yang gemilang.

Muat turun Risalah: Percutian Menarik

Wahai rakyat Malaysia, peliharalah kemerdekaan dengan sebaik-baiknya supaya Malaysia kekal makmur & selamat dilawati oleh pelancong luar. MERDEKA!!!!!

Selamat menyambut kemerdekaan ke 54

"Transformasi Berjaya,Rakyat Sejahtera"

Carian pintas artikel pelancongan pilihan anda

WOW!!

The wonders of places and the best Asia destination

I love Malaysia!!!!!!!

30 Disember 2011

Hotel Smiles tarikan pengunjung



Rosly Sahasal di hadapan Hotel Smiles.


PERTAMA kali menjejakkan kaki di negara asing sama ada untuk berkerja mahupun bercuti kadangkala boleh membingungkan apatah dalam hal mencari tempat penginapan yang selesa dan selamat.
Lazimnya untuk memenuhi dua 's' tersebut pilihan yang ada tentulah hotel-hotel bertaraf bintang yang sudah pastinya membabitkan kos penginapan yang mahal.
Bagi yang sedang dalam perjalanan atau percutian bajet hasrat tersebut mungkin sukar dipenuhi kerana kekangan kewangan.
Dilema itu secara tidak langsung telah memberi inspirasi bagi penubuhan Hotel Smile yang terletak di tengah-tengah kesibukan Jalan Chow Kit, di Kuala Lumpur.
Dikategorikan sebagai hotel bajet, ia menawarkan perkhidmatan yang bukan saja selesa dan selamat, bahkan berada pada lingkungan harga yang cukup berpatutan.
Lebih penting lokasinya yang strategik di deretan kedai di kawasan yang menjadi tumpuan bukan sahaja penduduk tempatan tetapi juga pelancong dari luar negara.
Menurut pengurusnya, Rosly Sahasal, hotel tersebut menjadi tarikan pengunjung kerana selain menawarkan penginapan selesa, ia terletak di kawasan strategik membuatkan pengunjung senang untuk membuat urusan.
Katanya, sejak dibuka akhir tahun lalu, hotel yang memiliki 48 buah bilik ini sentiasa menerima tempahan pelancong sama ada yang datang secara berkumpulan atau individu serta mereka mempunyai urusan perniagaan di sini.
"Walaupun ia hotel bajet, tidak keterlaluan kalau saya katakan hotel ini diibaratkan seperti 'rumah' oleh pelancong asing sehinggakan sesetengah penduduk sekitar menggelarnya 'hotel mat saleh'.
"Kami menawarkan beberapa pakej bilik penginapan untuk pilihan pengunjung.
"Sesetengah pakej merupakan pilihan cukup popular bagi pelancong yang mahu tinggal dalam tempoh yang agak lama," katanya ketika ditemui baru-baru ini.
Menariknya kata Rosly, Hotel Smiles dikelilingi dengan pusat beli-belah dan kedai makanan yang menawarkan kepelbagaian kepada pengunjungnya.
Selain mempunyai tahap kebersihan dan keselamatan yang baik, premis yang berdaftar di bawah Persatuan Hotel Murah Malaysia (MBHA) ini turut menyediakan pelbagai perkhidmatan yang setaraf dengan kebanyakan hotel lain.
Antara yang disediakan termasuk perkhidmatan jalur lebar tanpa wayar (WiFi), penghawa dingin kawalan setiap individu, televisyen LCD dengan saluran stesen berbayar, perkhidmatan bilik dari pukul 6 pagi hingga 12 malam dan kemudahan minuman panas.
Perkhidmatan tambahan lain seperti penyaluran maklumat mengenai pelancongan di negara ini serta pakej pelancongan ke destinasi-destinasi lain.
Walaupun kadar bayarannya murah, hotel-hotel ini tetap menyediakan perkhidmatan yang selesa dan sistematik kepada pengembara untuk melepaskan lelah selepas seharian 'merayau'.
Penginapan ditawarkan pada harga serendah RM68 bagi kategori bilik Standard atau Standard Superior, bilik Deluxe dengan harga RM100 atau harga paling tinggi RM120 untuk Family Deluxe.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails