1 Malaysia

1 Malaysia
Peliharalah keamanan negara

MERDEKA! MERDEKA!

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Blog lain

Malaysia Secara Ringkas

Sejarah menarik; sejak abad ke-15 ketika Melaka merupakan sebuah pelabuhan dagangan penting, telah membentuk Malaysia menjadi sebuah negara beraneka budaya yang berbeza. Percutian ke Malaysia membuahkan pengalaman manis dengan penduduknya yang amat mesra, sementara kemudahan moden yang tersedia memastikan percutian anda mudah dan selesa. Mengenali Malaysia, bererti mencintai Malaysia - negara yang tersohor dengan pilihan makanan, kepelbagaian hutan hujan berusia jutaan tahun, bangunan pencakar langit yang canggih dan pesta pelbagai warna yang gemilang.

Muat turun Risalah: Percutian Menarik

Wahai rakyat Malaysia, peliharalah kemerdekaan dengan sebaik-baiknya supaya Malaysia kekal makmur & selamat dilawati oleh pelancong luar. MERDEKA!!!!!

Selamat menyambut kemerdekaan ke 54

"Transformasi Berjaya,Rakyat Sejahtera"

Carian pintas artikel pelancongan pilihan anda

WOW!!

The wonders of places and the best Asia destination

I love Malaysia!!!!!!!

30 April 2011

Kereta kabel malam Langkawi

TARIAN kebudayaan bagi menyambut kedatangan pengguna kereta kabel langkawi di puncak Gunung mat chincang.


BAGAIKAN tidak lengkap kunjungan seseorang ke Pulau Langkawi jika tidak menaiki kereta kabel Langkawi yang terletak di Oriental Village, Gunung Mat Chincang yang terletak kira-kira 30 minit perjalanan kenderaan dari Pekan Kuah.
Tarikan tersendiri yang ada pada kereta kabel Langkawi terutama keindahan alam semula jadi yang boleh dinikmati sepanjang perjalanan kira-kira 919.5 meter dengan gondola itu, sekali gus meletakkan ia sebagai salah sebuah lokasi pelancongan utama pulau bebas cukai itu.
Sumbangan kereta kabel Langkawi dalam pembangunan industri pelancongan turut dibuktikan apabila kereta kabel Langkawi yang kini dikendalikan Panorama Langkawi Sdn Bhd (PLSB), telah menerima beberapa pengiktirafan.
Ini termasuklah Anugerah Produk Pelancongan Cemerlang Terbaik menerusi Anugerah Industri Pelancongan Langkawi 2010/2011 oleh Kementerian Pelancongan, baru-baru ini.
Malah idea PLSB, yang juga subsidiari kepada Syarikat Prasarana Negara Bhd (SPNB), memperkenalkan perkhidmatan kereta kabel pada waktu malam sejak 28 Januari lalu dilihat sebagai salah satu usaha untuk terus menarik lebih ramai pelancong ke pulau bebas cukai itu.
Berbanding sebelum ini waktu operasi sehingga 6 petang dari Isnin hingga Khamis, manakala Jumaat hingga Ahad sehingga 7 malam. Kini waktu operasi dilanjutkan sehingga 10 malam sepanjang hujung minggu iaitu bermula Jumaat, Sabtu dan Ahad serta cuti umun serta cuti persekolahan.
Ketua Pegawai Operasi PLSB, Ebi Azly Abdullah berkata, ada banyak sebab kenapa pengunjung tidak harus melepaskan peluang menaiki kereta kabel pada sebelah malam kerana pengalaman yang dirasai cukup berbeza.
Menurutnya, pengunjung bukan sahaja menikmati panorama dan menyedut udara segar di sebelah malam, tetapi lebih daripada itu.
‘‘Selain merasai perbezaan suhu, kelajuan angin, titisan hujan, kabus dari setiap ketinggian, pengunjung juga disajikan dengan pelbagai persembahan hiburan yang menggambarkan keunikan dan kehebatan budaya masyarakat Malaysia,” ujarnya.
Menurut Ebi Azly, dengan pengenalan perkhidmatan ini, jumlah pengunjung disasarkan akan bertambah kira-kira 800,000 orang.
Tahun lalu sahaja katanya, sejumlah 689,867 pengunjung menggunakan kereta kabel termasuk pelancong asing kira-kira 291,196 orang. Ini merupakan peningkatan yang agak membanggakan berbanding 642,943 orang pada 2009.
‘‘Selepas hampir tiga bulan diperkenalkan, sambutan cukup menggalakkan diterima terutama pada hujung minggu. Kami secara agresif akan terus mempromosikan kereta kabel Langkawi kepada para pengunjung,’’ ujarnya.
Bagi yang merancang ke Langkawi pada waktu terdekat ini, jangan lepaskan peluang menaiki kereta kabel ini terutama pada waktu malam. Pengunjung juga boleh mengikuti perkembangan terkini kereta kabel Langkawi dengan melayari Twitter@LGKCableCar; Facebook (LGKcablecar), atau laman web www.langkawicablecar.com.my.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails