1 Malaysia

1 Malaysia
Peliharalah keamanan negara

MERDEKA! MERDEKA!

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Blog lain

Malaysia Secara Ringkas

Sejarah menarik; sejak abad ke-15 ketika Melaka merupakan sebuah pelabuhan dagangan penting, telah membentuk Malaysia menjadi sebuah negara beraneka budaya yang berbeza. Percutian ke Malaysia membuahkan pengalaman manis dengan penduduknya yang amat mesra, sementara kemudahan moden yang tersedia memastikan percutian anda mudah dan selesa. Mengenali Malaysia, bererti mencintai Malaysia - negara yang tersohor dengan pilihan makanan, kepelbagaian hutan hujan berusia jutaan tahun, bangunan pencakar langit yang canggih dan pesta pelbagai warna yang gemilang.

Muat turun Risalah: Percutian Menarik

Wahai rakyat Malaysia, peliharalah kemerdekaan dengan sebaik-baiknya supaya Malaysia kekal makmur & selamat dilawati oleh pelancong luar. MERDEKA!!!!!

Selamat menyambut kemerdekaan ke 54

"Transformasi Berjaya,Rakyat Sejahtera"

Carian pintas artikel pelancongan pilihan anda

WOW!!

The wonders of places and the best Asia destination

I love Malaysia!!!!!!!

26 Februari 2011

Bukit Gambang Resort & taman tema

KEPUASAN bermain ombak di lokasi yang selamat dan selesa untuk seluruh ahli keluarga.


BAGI penduduk sekitar Lembah Klang, Sunway Lagoon, Desa Water Park atau Taman Tema Air Shah Alam merupakan antara destinasi pilihan apabila tibanya musim cuti persekolahan, cuti umum ataupun cuti hujung minggu.
Apa kata percutian kali ini ubah selera dengan membawa keluarga anda bercuti di luar kawasan Lembah Klang.
Mereka yang masih ingin menikmati percutian bertemakan air, jangan lepaskan peluang mengunjungi Bukit Gambang Resort City (BGRC) yang terletak di Kuantan, Pahang.
Terletak kira-kira 35 kilometer (km) atau 30 minit perjalanan dari Kuantan dan dimiliki oleh Sentoria Themeparks And Resort Sdn. Bhd., BGRC menawarkan pakej percutian keluarga yang pastinya tidak akan mengecewakan.
Jika perjalanan dari Kuala Lumpur, ia hanya mengambil masa lebih kurang dua setengah jam dan lebih mudah sekiranya anda mengambil susur keluar Gambang.
Dikelilingi rimba seluas 219 hektar, BGRC menawarkan percutian dan hiburan untuk keluarga yang tiada tandingannya.
Selain menjanjikan suasana yang mendamaikan, pelbagai aktiviti sedia untuk diterokai selain pelbagai kemudahan yang disediakan.
Dibuka Jun 2009, BGRC turut menyediakan penginapan berupa pangsapuri mewah, Caribbean Bay Suites (CBS) selain taman airnya yang pasti memberikan pengalaman sukar dilupakan.
Menawarkan 578 unit apartmen (enam blok), 440 unit suite keluarga, 120 unit suite studio dan 18 unit suite deluxe dengan harga berpatutan, CBS turut menyediakan kemudahan seperti kolam renang, jakuzi, bilik mesyuarat dan seminar, gimnasium, restoran dan kedai cenderamata.
Tidak ketinggalan Caribbean Coffee House dan Caribbean Bistro yang menawarkan pelbagai menu masakan tradisional, timur dan barat.
Di sekitar resort, anda juga boleh bermain snuker, berkaraoke atau membeli barangan kraf tangan dan cenderamata di kedai Gift Shop.
Sementara itu, di ruang arked, anda sekeluarga boleh mencuba pelbagai permainan yang disediakan seperti kuda berpusing, buai dan banyak lagi.
Selain kemudahan hiburan, pihak BGRC turut merangka pelbagai aktiviti hiburan secara bermusim seperti persembahan artis, taman hiburan dan pertunjukan silap mata yang dijadualkan mengikut kadar pengunjung semasa.
CBS turut menyediakan 13 bilik mesyuarat yang terdiri daripada sebuah dewan serbaguna, tiga buah dewan utama dan 10 bilik mesyuarat pelbagai saiz dan ia sesuai bagi mana-mana syarikat yang ingin mengadakan seminar atau bengkel.
Sememangnya terkenal dengan pembinaan yang berkonsep resort bandar integrasi, BGRC menyediakan pelbagai aktiviti rekreasi dan hiburan untuk semua.
Pelbagai tarikan dan aktiviti pelancongan disediakan pada harga paling minimum.
Oleh yang demikian, tidak sah sekiranya tidak mengunjungi taman tema air yang turut dibina bersebelahan tempat penginapan.
Menawarkan taman permainan air terbesar di Pantai Timur dan dibina di kawasan seluas 60 ekar, kemudahan trem turut disediakan bagi kemudahan pengunjung berulang dari tempat penginapan.
Bertemakan Stay Cool, Get Wet, si kecil pasti teruja dengan Penguin Island, apatah lagi dengan kehadiran seekor ‘ikan pirana’ yang ‘memuntahkan’ 250 liter padu air.
Di sini juga, pengunjung boleh mengembara dengan menyusuri sungai glasier sepanjang 380 meter (m) termasuk 50 m di terowong ais.
Bagi orang dewasa pula, tidak sah sekiranya tidak mencuba segala permainan yang disediakan seperti gelongsor air di celah pokok yang berusia ratusan tahun.
Turut terdapat di situ ialah Six Lane Racer, gelongsor air paling tinggi di taman tema air tersebut dan ia pastinya memberi pengalaman yang cukup ekstrem bagi sesiapa sahaja yang mencubanya.
Selain itu, terdapat juga crystal slide, galaxy slide, canopy slide dan family raft ride.
Untuk family raft ride, ia amat menarik kerana anda akan hanyut bersama ahli keluarga di dalam pelampung yang mampu menampung sehingga tujuh orang pada satu-satu masa dan menggelongsor laju sepanjang 220 m.
Selain gelongsor air dan kolam renang, anda juga boleh bergembira bersama ahli keluarga di pantai buatan, Coco Beach yang turut mempunyai ombak setiap 20 minit.
Untuk tempahan serta maklumat lanjut, layari laman web, www.bgrc.com.my atau hubungi talian 09-5488000 atau 03-89419898.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails