1 Malaysia

1 Malaysia
Peliharalah keamanan negara

MERDEKA! MERDEKA!

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Blog lain

Malaysia Secara Ringkas

Sejarah menarik; sejak abad ke-15 ketika Melaka merupakan sebuah pelabuhan dagangan penting, telah membentuk Malaysia menjadi sebuah negara beraneka budaya yang berbeza. Percutian ke Malaysia membuahkan pengalaman manis dengan penduduknya yang amat mesra, sementara kemudahan moden yang tersedia memastikan percutian anda mudah dan selesa. Mengenali Malaysia, bererti mencintai Malaysia - negara yang tersohor dengan pilihan makanan, kepelbagaian hutan hujan berusia jutaan tahun, bangunan pencakar langit yang canggih dan pesta pelbagai warna yang gemilang.

Muat turun Risalah: Percutian Menarik

Wahai rakyat Malaysia, peliharalah kemerdekaan dengan sebaik-baiknya supaya Malaysia kekal makmur & selamat dilawati oleh pelancong luar. MERDEKA!!!!!

Selamat menyambut kemerdekaan ke 54

"Transformasi Berjaya,Rakyat Sejahtera"

Carian pintas artikel pelancongan pilihan anda

WOW!!

The wonders of places and the best Asia destination

I love Malaysia!!!!!!!

05 Mac 2013

cerita dan perkembangan saya


Assalamualaikum wbt dan salam 1Malaysia
Saya minta maaf kerana sudah lama tidak menulis artikel ini selama sebulan. Baiklah, saya dapat masuk pertandingan koir dan berlatih sebelum bulan April. Selain itu, saya juga dapat buat persembahan bersama pelajar PERMATA Seni yang bertemakan konsert Palestin baru-baru ini seperti pengunjung blog menontonya tetapi tidak jadi kerana prof kami tidak membenarkan tingkatan 5 masuk supaya fokus pelajaran tidak terganggu sedangkan logiknya saya ada berlatih hari Sabtu dan Ahad petang dan konsertnya pada Isnin dan Selasa malam.

Pada 23/2 lepas, kami ada merentas desa dan mendapat nombor 30 tetapi pingat hanya diberikan kepada top 20 sahaja. Keesokannya, kami menonton talentime (persembahan junior kami) sehingga tengah hari.
Seminggu lalu, kelas kami ada membuat aktiviti BBQ ayam percik dengan macam-macam jenis makanan dan minuman yang sedap. Allhamdulillah!!!! Pada 2/3 lalu, kami melawat rumah Anak Yatim Darul Hikmah di Kajang, Selangor sambil mengajar mereka Matematik (peringkat tinggi sedikit). Penat kami melayan kerenah mereka. Maklum sahajalah. Akhirnya, saya telah berjaya temui 2 orang (tahun 6 dan sebaya dengan saya) untuk diambil sebagai anak angkat (hati sedang berangan). 3 petang, kami balik ke PERMATApintar semula.

Seminggu lepas, saya pergi ke pemilihan badminton untuk wakil MSSD tetapi tidak dapat semasa peringkat kedua. Doakan semoga kelab kami (Children Society) untuk ke Hospital UKM, Cheras dalam minggu ini tercapai. Rabu depan, kami ada ujian akhir 1. Doakan saya semoga dapat jawab dengan cemerlang dan sedang ulang kaji untuk minggu depan sehingga 20/3.

Allhamdulillah!!!!!!! 7/2 lalu, ada perjumpaan mentor penyelidikan dan kami telah bertemu dengan Prof Dr Hayati, pakar biodiversiti haiwan. Kami telah usulkan untuk laman database untuk maklumat haiwan yang kami cari dengan RM 12,000 serta pakar dan penolongnya dari Universiti Teknologi Malaysia, Skudai, Johor Bahru. Selain itu, kami mengikut mereka di makmal mereka dan membuat kajian di Kuala Lompat, Hutan Simpan Krau, Pahang. Doakan semoga penyelidikan kami berjaya dalam masa singkat sebelum Future Scientist Conference. Jika ada perubahan, saya akan maklumkan.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails