1 Malaysia

1 Malaysia
Peliharalah keamanan negara

MERDEKA! MERDEKA!

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Blog lain

Malaysia Secara Ringkas

Sejarah menarik; sejak abad ke-15 ketika Melaka merupakan sebuah pelabuhan dagangan penting, telah membentuk Malaysia menjadi sebuah negara beraneka budaya yang berbeza. Percutian ke Malaysia membuahkan pengalaman manis dengan penduduknya yang amat mesra, sementara kemudahan moden yang tersedia memastikan percutian anda mudah dan selesa. Mengenali Malaysia, bererti mencintai Malaysia - negara yang tersohor dengan pilihan makanan, kepelbagaian hutan hujan berusia jutaan tahun, bangunan pencakar langit yang canggih dan pesta pelbagai warna yang gemilang.

Muat turun Risalah: Percutian Menarik

Wahai rakyat Malaysia, peliharalah kemerdekaan dengan sebaik-baiknya supaya Malaysia kekal makmur & selamat dilawati oleh pelancong luar. MERDEKA!!!!!

Selamat menyambut kemerdekaan ke 54

"Transformasi Berjaya,Rakyat Sejahtera"

Carian pintas artikel pelancongan pilihan anda

WOW!!

The wonders of places and the best Asia destination

I love Malaysia!!!!!!!

05 Februari 2012

Pasar malam tepi pantai meriah



Suasana sibuk menjelang pukul 12 tengah malam di sekitar kawasan pantai berhampiran pusat beli-belah Queensbay Mall, Pulau Pinang.

BAGAIKAN pasar malam mini yang berwarna-warni di tepi pantai. Itulah pemandangan pada setiap malam di kawasan pantai berhampiran dengan pusat beli-belah Queensbay Mall, Pulau Pinang.
Ketika operasi pasar malam di tempat lain mula ditutup menjelang detik 12 tengah malam, suasana berbeza dapat disaksikan di sekitar kawasan pantai sepanjang satu kilometer itu.
Puluhan peniaga dilihat masih sibuk melayan pelanggan mereka yang kebanyakannya datang bersantai bersama ahli keluarga dan rakan-rakan.
Aneka makanan seperti jagung bakar, jeruk buah, makanan ringan, laksa dan bihun sup boleh didapati.
Terdapat juga peniaga yang menawarkan barangan lain seperti pakaian terpakai, kasut, permainan kanak-kanak serta layang-layang.
Di atas batu pantai yang menghadap Pulau Jerejak pula, aktiviti seperti memancing, memetik gitar atau sekadar melepak sambil menikmati makanan ringan boleh dilihat.
Menurut seorang pengunjung, Mohd. Shaiful Nizam, kawasan tersebut sesuai untuk dijadikan tempat memancing kerana tidak berombak.
"Biasanya ikan yang paling banyak didapati ialah senangin dan pari.
"Setiap hujung minggu, memang saya dan kawan-kawan akan ke sini untuk memancing dan bersantai," katanya yang datang dari Juru, Bukit Mertajam.
Semasa tinjauan di situ juga didapati sekumpulan anak muda kelihatan amat gembira apabila berjaya menaikkan beberapa ekor ikan pari.
Peniaga jagung, Fakhrul Roji pula memberitahu, dia mula berniaga di situ dari pukul 3 petang hingga 3 pagi setiap hari.
Sambutan yang diterima sangat menggalakkan terutama pada hujung minggu.
"Kawasan ini memang menjadi pilihan untuk beriadah bersama keluarga kerana suasananya yang santai, lebih-lebih lagi apabila dapat menikmati angin laut pada waktu malam.
"Pelanggan saya pula bukan sahaja terdiri daripada penduduk tempatan malah ada yang datang dari Perak, Kedah dan Perlis," ujarnya.
Bagi yang sukar melelapkan mata dan tidak tahu bagaimana mahu menghabiskan waktu, mungkin kawasan pantai berhampiran Queensbay Mall boleh dikunjungi.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails