1 Malaysia

1 Malaysia
Peliharalah keamanan negara

MERDEKA! MERDEKA!

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Blog lain

Malaysia Secara Ringkas

Sejarah menarik; sejak abad ke-15 ketika Melaka merupakan sebuah pelabuhan dagangan penting, telah membentuk Malaysia menjadi sebuah negara beraneka budaya yang berbeza. Percutian ke Malaysia membuahkan pengalaman manis dengan penduduknya yang amat mesra, sementara kemudahan moden yang tersedia memastikan percutian anda mudah dan selesa. Mengenali Malaysia, bererti mencintai Malaysia - negara yang tersohor dengan pilihan makanan, kepelbagaian hutan hujan berusia jutaan tahun, bangunan pencakar langit yang canggih dan pesta pelbagai warna yang gemilang.

Muat turun Risalah: Percutian Menarik

Wahai rakyat Malaysia, peliharalah kemerdekaan dengan sebaik-baiknya supaya Malaysia kekal makmur & selamat dilawati oleh pelancong luar. MERDEKA!!!!!

Selamat menyambut kemerdekaan ke 54

"Transformasi Berjaya,Rakyat Sejahtera"

Carian pintas artikel pelancongan pilihan anda

WOW!!

The wonders of places and the best Asia destination

I love Malaysia!!!!!!!

18 Jun 2011

Ancasa tawar pengalaman bercuti abadi

ANCASA Allsuite Resort & Spa Port Dickson yang terletak di lokasi strategik di tepi pantai Selat Melaka.



PULAU Pinang bukan destinasi asing bagi pelancong tempatan mahupun luar negara. Tetapi di sebalik kemasyhuran Pulau Mutiara itu sebagai destinasi pelancongan utama, masih terdapat sisi misterinya yang menawarkan pengalaman yang tidak mungkin dilupakan.
Alami pengalaman Pulau Pinang berbeza ini yang tentunya tidak pernah dialami melalui tarikan pengembaraan dalam kehijauan hutan hujan.
Terletak di tengah-tengah kehijauan alam semulajadi Pulau Jerejak, Jerejak Rainforest Resort sudah pasti menyentuh jiwa para pengembara dan mereka yang mengimpikan pengalaman silam.
Bukan sekadar resort, Jerejak Rainforest Resort melalui persekitarannya pasti memukau para tetamu termasuk dengan latar belakang sejarahnya dan hutan dara tropika yang kaya dengan flora dan fauna.
Terletak di bahagian timur pulau yang satu ketika pernah menjadi pusat tahanan itu, ia menawarkan 20 chalet mewah yang terdiri daripada 14 unit chalet satu bilik (superior) dan enam unit chalet dua bilik (executive).
Harga promosi untuk superior bermula dari RM280 dan executive pula RM420.
Resort ini juga menawarkan bilik deluxe standard yang harganya bermula dari RM210.
Dilengkapi dengan kemudahan moden, setiap bilik lengkap dengan pendingin hawa kawalan individu di bilik tidur.
Bagi tetamu yang menginap di chalet atas puncak bukit, mereka dilengkapi kemudahan talian telefon terus dail untuk panggilan antarabangsa, televisyen dengan tayangan filem, kemudahan menyediakan teh dan kopi, peti sejuk dan bilik mandi dengan tub yang besar selain kemudahan pengangkutan menggunakan buggy.
Bagi yang tinggal di bilik deluxe standard pula kemudahan asas yang menepati keperluan dan keselesaan setiap pengunjung turut disediakan.
Resort ini juga merupakan tempat yang sesuai untuk aktiviti teambuilding dengan Jerejak Rainforest Resort menawarkan pakej menarik termasuk lapangan berhalangan, laluan bertali dan sukaneka,
Sukan perang paintball war games - sukan yang digunakan untuk melahirkan sifat kepimpinan, kesungguhan, komunikasi dan bekerja di bawah tekanan merupakan kemudahan tambahan yang disediakan.
Kepada tetamu yang mahu merasai pengalaman dimanjakan sambil merehatkan badan, jiwa dan minda boleh berkunjung ke Jerejak Spa yang menawarkan suasana rehat di persekitaran hutan hujan tropika yang tenang dan mendamaikan.
Serahkan badan anda kepada tangan-tangan yang pakar untuk rawatan seperti aroma terapi, urut, merias kuku, skrub badan, terapi hidro dan pelbagai lagi.
Dengan haruman bunga segar dan persekitaran yang menenangkan, Balinese spa merupakan jaminan untuk meredakan kelesuan badan.
Untuk mereka yang mahu menganjurkan majlis, ballroom di Jerejak Rainforest Resort merupakan tempat yang ideal dengan kapasiti 350 orang.
Selain itu terdapat juga bilik seminar kecil yang dilengkapi dengan peralatan audio visual dan kemudahan persidangan terkini.
Tetamu dan pengunjung harian juga ditawarkan pelbagai pilihan makanan tempatan dan antarabangsa di restoran Santapan atau Rimba.
Barbeku mingguan untuk makan malam yang dikenali sebagai Saturday BBQ juga menawarkan pengalaman unik yang sukar untuk dilepaskan.
Bagi yang memilih untuk berjalan-jalan di Pulau Pinang dan melawat tarikan lain di sekitarnya, mereka boleh menginap di An-Nur Ancasa Express @ Georgetown.
Ini merupakan yang terbaru dalam keluarga jenama Ancasa Express. Ia menawarkan 36 unit apartmen khidmat tiga bilik dengan harga yang menarik untuk keperluan pengembara bajet.
Setiap unit mampu menampung lima tetamu dengan selesa. Kaunter penerima tetamunya beroperasi 24 jam selain kemudahan parking berhampiran dengan kawasan hotel.
Semua unit di An-Nur Ancasa Express dilengkapi dengan kemudahan yang diperlukan seperti peti sejuk, televisyen LCD, pancuran mandi panas dan sejuk, pendingin hawa dalam bilik tidur utama serta ruang tamu yang luas dan selesa.
Ia dikelilingi tempat-tempat bersejarah seperti Masjid Kapitan Keling yang berusia 200 tahun, Muzium Islam, Tokong Teochew dan pelbagai lokasi menarik lain di Georgetown.
Antara yang berhampiran dipercayai kubur Fatimah Nachair Merican iaitu isteri kepada pengasas Kapitan Keling (Caudeer Mohideen Merican) dan keluarganya.
Bagi pelancong dari Lembah Klang yang mahu merehatkan badan dan minda tanpa perlu memandu jauh mereka boleh berkunjung ke Port Dickson dan menginap di Ancasa Allsuite Resort and Spa yang terletak di kehijauan Teluk Kemang.
Resort ini pasti akan menawan hati melalui ciri-ciri resort tropika Neo-Nusantara yang mewah.
Ia juga popular dengan rawatan spanya dan Ancasa Spa yang terletak di Taman Bali di resort tersebut.
Spa Balinya pula menawarkan kelegaan dan ketenangan melalui rawatan semulajadi.
Terletak di lokasi strategik di tepi pantai Selat Melaka, resort ini menawarkan 198 bilik yang terdiri daripada 46 unit suit satu bilik, 96 unit dua bilik dan 58 unit suit tiga bilik.
Kadar penginapannya bermula dari RM288 (suit satu bilik), RM338 (dua bilik) dan RM388 (tiga bilik).
Restoran Saffron Brasserienya pula menawarkan pengalaman makan malam dengan pelbagai pilihan makanan oriental dan continental selain pilihan di Steamboat Express yang baru dibuka dengan harga serendah RM20 seorang.
Untuk yang mahu menganjurkan majlis tertentu resort itu menawarkan tiga ballroom dengan kapasiti 200 orang setiap satu. Sebagai tambahan dua bilik seminar yang dilengkapi dengan peralatan persidangan terkini juga boleh didapati.
Bukan sekadar resort, Ancasa AllSuites Resort & Spa, Port Dickson komited memastikan tetamunya merasa selesa seperti di rumah sendiri dengan hospitaliti Malaysia.
Ancasa Hotels & Resorts di Kuala Lumpur juga merupakan destinasi popular di kalangan pengunjung yang mahu merasai pesona ibu negara.
Terletak di lokasi strategik di tengah-tengah bandar raya berhampiran Jalan Petaling dan mudah diakses menggunakan pengangkutan awam seperti bas dan LRT.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails