1 Malaysia

1 Malaysia
Peliharalah keamanan negara

MERDEKA! MERDEKA!

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

Blog lain

Malaysia Secara Ringkas

Sejarah menarik; sejak abad ke-15 ketika Melaka merupakan sebuah pelabuhan dagangan penting, telah membentuk Malaysia menjadi sebuah negara beraneka budaya yang berbeza. Percutian ke Malaysia membuahkan pengalaman manis dengan penduduknya yang amat mesra, sementara kemudahan moden yang tersedia memastikan percutian anda mudah dan selesa. Mengenali Malaysia, bererti mencintai Malaysia - negara yang tersohor dengan pilihan makanan, kepelbagaian hutan hujan berusia jutaan tahun, bangunan pencakar langit yang canggih dan pesta pelbagai warna yang gemilang.

Muat turun Risalah: Percutian Menarik

Wahai rakyat Malaysia, peliharalah kemerdekaan dengan sebaik-baiknya supaya Malaysia kekal makmur & selamat dilawati oleh pelancong luar. MERDEKA!!!!!

Selamat menyambut kemerdekaan ke 54

"Transformasi Berjaya,Rakyat Sejahtera"

Carian pintas artikel pelancongan pilihan anda

WOW!!

The wonders of places and the best Asia destination

I love Malaysia!!!!!!!

05 Februari 2013

Keriangan Water World @ i-City waktu malam


Justeru, taman tema air akan menjadi tumpuan pada hujung minggu. Kebiasaannya taman tema air dibuka pada waktu siang, namun menyedari sambutan yang baik terhadap tarikan taman tema air, maka syarikat i-Berhad yang membangunkan taman tema digital, i-City di Shah Alam memperkenalkan taman tema air WaterWorld@i-City yang dibuka pada waktu malam, sekali gus muncul yang pertama seumpamanya di negara ini.

Pembukaan WaterWorld@i-City pada waktu malam memberikan pilihan kepada pengunjung untuk merasai pengalaman yang sama dalam persekitaran berbeza.

Dengan suasana lebih santai dan nyaman, para pengunjung WaterWorld@i-City boleh membawa ahli keluarga beriadah di sini setelah penat bekerja pada waktu siang.

Dengan ruang masa yang lebih banyak, pengunjung akan merasai sendiri pengalaman menyeronokkan termasuk menguji tahap keberanian menaiki gelongsor air, Tornado Ride.

Pengunjung pasti teruja mengalami saat mendebarkan selama 28 saat dengan kelajuan 48 kilometer sejam ketika menggelongsor di papan gelongsor air tertinggi di Asia itu.

Keseronokan diteruskan pula dengan bermain ombak kecil dan besar di Wave Pool, menyusuri sungai buatan di River Adventure, berendam dan merehatkan minda di Giant Jacuzzi.

Bagi anak-anak pula, terdapat permainan menyeronokkan di iChildren Adventure yang menjanjikan keriangan sepanjang malam.

Semua itu boleh dinikmati pada kadar harga berpatutan iaitu RM50 untuk seorang dewasa.

Bagi pengunjung yang membawa anak-anak kecil, mereka tidak perlu risau kerana pihak pengurusan menempatkan pengawal kolam untuk memantau keselamatan pengunjung di kawasan kolam.

Setelah penat mandi-manda, pengunjung boleh membeli makanan di kiosk-kiosk yang disediakan di kawasan berdekatan kolam.

Bersempena dengan pembukaan taman tema air waktu malam itu, pelbagai promosi menarik ditawarkan antaranya pemberian sepasang baju renang percuma kepada 1,000 pengunjung malam terawal di WaterWorld@i-City, harga tiket beli satu percuma satu bagi pasangan kekasih atau berkahwin pada Hari Valentine.

Tiket masuk percuma juga diberikan kepada individu yang lahir pada bulan Februari pada Tahun Ular bersempena sambutan Tahun Baru Cina tidak lama lagi.

Pengarah i-Berhad, Monica Ong berkata, sebelum ini golongan muda gemar mengunjungi spa, gimnasium, menonton wayang atau makan selepas pulang dari tempat kerja.

''Kini, mereka boleh menghilangkan tekanan dengan berkunjung ke taman tema air WaterWorld @ i-City. Taman tema air ini mempromosi gaya hidup sihat melalui aktiviti renang dan pelbagai aktiviti air," katanya kepada S2 baru-baru ini.

Sementara itu, seorang pengunjung, Nor Aqila Farhana Mohd. Arif, 22, berasa teruja untuk menikmati keseronokan di WaterWorld@i-City pada waktu malam.

Katanya, kesibukan kerja sebagai eksekutif pelancongan membataskan masanya untuk berhibur ke taman tema air pada waktu siang.

''Sebelum ini, telah banyak kali saya membuat perancangan untuk datang ke sini, namun terpaksa dibatalkan atas sebab-sebab tertentu," katanya.

Seorang pekerja swasta, Norashikin Ismail, 23, pula berkata, pembukaan taman tema air waktu malam itu memberikan peluang kepada mereka yang datang dari jauh untuk merasai keriangan melawat i-City.

''Selalunya, pengunjung yang datang dari jauh terpaksa menunggu keesokan hari untuk mandi-manda di WaterWorld@i-City. Kini, mereka tidak perlu lagi menunggu. Sampai sahaja di situ, mereka boleh terus mandi-manda," katanya.

Pengurus sebuah syarikat swasta, Siti Azlinda Hamzah, 35, pula berkata, mandi-manda pada waktu malam lebih seronok berbanding waktu siang.

''Waktu malam lebih sejuk dan menenangkan berbanding waktu siang yang panas dan membuatkan kita berasa cepat letih. Waktu malam juga adalah saat yang lebih sesuai untuk ahli keluarga berkumpul dan beriadah pada malam hujung minggu," katanya.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails